Jedną z zalet Joomla! od wersji 1.6 jest fakt, że bez potrzeby instalowania dodatkowych rozszerzeń, łatwo można stworzyć serwis skierowany do odbiorców posługujących się różnymi językami.

Rozwiązanie bazujące na mechanizmie auto-tłumacza, nie jest rozwiązaniem dobrym dla profesjonalnych witryn. Bardzo często tłumaczenie automatyczne jest niezrozumiałe. Oczywiście wynika to z różnego rodzaju zawiłości danego języka.

Aby nie było żadnych niejasności – w Joomla! 2.5 nie ma wbudowanego narzędzia, za pomocą, którego stworzysz jakąś treść powiedzmy w języku polskim, natomiast reszta zostanie automatycznie przetłumaczona na wybrany przez Ciebie język! Nie o to chodzi! Cały content, musisz utworzyć samodzielnie. Jeżeli powiedzmy utworzysz artykuł w języku polskim i chcesz aby w Twoim serwisie był także jego odpowiednik w języku angielskim i niemieckim, to musisz samodzielnie utworzyć dodatkowe dwa artykuły z tłumaczeniem w odpowiednim języku!

Joomla! 2.5 ułatwi Ci odpowiednie filtrowanie treści w zależności od wybranego języka!

Nie będzie potrzeby wykonywania samodzielnych tłumaczeń komunikatów systemowych, ponieważ w Joomla! możesz zainstalować odpowiednie pakiety językowe!

Konfiguracja tworzenia i edytowania witryn

Zanim zaczniesz: aby zastosować ustawienie do określonych użytkowników, dodaj ich konta do jednostki organizacyjnej (jeśli ustawienie ma dotyczyć działu) lub grupy konfiguracji (jeśli wprowadzasz ustawienie dla użytkowników w wielu działach lub w poszczególnych działach).

  1.  
    Zaloguj się w konsoli administracyjnej Google.

    Użyj konta administratora, a nie swojego bieżącego konta This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

     
  2.  
    Na stronie głównej w konsoli administracyjnej kliknij Aplikacje a potem Google Workspace a potem Witryny.
  3. Kliknij Nowa wersja Witryn.
  4. Aby zastosować to ustawienie do wszystkich użytkowników, pozostaw wybraną jednostkę organizacyjną najwyższego poziomu. W innym przypadku wybierz podrzędną jednostkę organizacyjną lub grupę konfiguracji.
  5. Kliknij Tworzenie i edytowanie witryn.
  6. Wybierz opcję:
    • Aby umożliwić użytkownikom edytowanie i tworzenie witryn, wybierz Użytkownicy mogą edytować witrynya potemzaznacz pole Zezwalaj użytkownikom na tworzenie nowych witryn.
    • Aby umożliwić użytkownikom wyłącznie edytowanie witryn, a nie ich tworzenie, wybierz Użytkownicy mogą edytować witrynya potemodznacz pole Zezwalaj użytkownikom na tworzenie nowych witryn.
    • Aby uniemożliwić użytkownikom tworzenie i edytowanie witryn, wybierz Użytkownicy nie mogą edytować witryn.
  7. Kliknij Zapisz. Jeśli masz skonfigurowaną jednostkę organizacyjną lub grupę, może pojawić się opcja Odziedzicz lub Zastąp (w przypadku nadrzędnej jednostki administracyjnej) lub Cofnij ustawienie (w przypadku grupy).
  8. (Opcjonalnie) Aby określić, jak użytkownicy w organizacji mogą udostępniać pliki projektów Witryn, zobacz Ustawianie opcji udostępniania Witryn Google.

Zmiany zwykle zaczynają obowiązywać w ciągu kilku minut, ale ich zastosowanie może potrwać do 24 godzin. Szczegółowe informacje znajdziesz w artykule Jak rozpowszechniane są zmiany w usługach Google.